ישיבה שמבריאה מפריצת דיסק. בדוק!

עוברים לשבת על כסא היציבון מיד מאחר ולאורך זמן כולם מבינים ומרגישים שכסא ישיבה רגיל גורם לנזק מצטבר ופריצת דיסק.

ישיבה נכונה על כסא ובפרט ישיבה ממושכת מול המחשב כרוכה בשינוי תפיסה והפעלת מודעות, לא תיתכן ישיבה נכונה על כסא המושיב את היושב בזוית של 90 מעלות בין הגב לרגלים.

רק לשבת נכון והגב מתחזק מעצמו , ממש כמו התעמלות פאסיבית הבונה יציבה וגב בריא!

קבלו יציבון ל 30 ימי ניסיון ללא התחייבות!

על זאת מעידים אלפי אנשים היושבים בעבודתם על הכסא היחיד האולטימטיבי והמושלם ביותר המיועד למנוע ולפתור כאבי גב הנגרמים מישיבה לקויה, כסא הברכיים, היציבון.

הדרך אל פיתוח הכיסא נסללה בעזרת ובהדרכת פיזיותרפיסטים כירופרקטורים ויועצים ארגונומיים הבחירים ביותר בנושא סביבת עבודה ארגונומית בכלל וישיבה נכונה בפרט.

לכתחילה גוף האדם אינו בנוי לישיבה ממושכת ,כל שכן ,קל וחומר על כסא בצורה מעוותת הרחוקה מתנוחת עמידה ,אשר היא האידאלית והקרובה ביותר לתנוחת הגוף הטבעית.

כל כסא ולא חשוב שמו (כסא ארגונומי , כסא אורטופדי וכד ) כל עוד הוא גורם לעיוות הגב הבלתי נמנע מישיבה בזוית זו גורם הוא לנזק מצטבר.

ככלל, ישיבה בריאה ובעיקר ישיבה ממושכת מול מחשב מחייבת ישיבה נכונה והפעלת מודעות כאמור. לשבת נכון ללא כאבי גב מתאפשרת על כסא היציבון, המאפשר ישיבה של כ 120 מעלות המתקרבת למצב עמידה. זהו השלב הראשוני, הישיבה ללא עיוות.

השלב השני והלא פחות חשוב בישיבה נכונה על היציבון היא ,הפעלת המודעות תוך כדי ישיבה.

לפני שנלמד לשבת נכון בישיבה מודעת, נאמר מספר מילים על אופן הישיבה ויתרונותיה ולאחר מכן נראה ונבין כיצד לשבת ולהתרחק לתמיד מכאבי גב ומבעיות גב.

אופן הישיבה המודעת יתבצע באופן שהיושב מדמה מצב של "צמיחה" מהבטן לכיוון פלג הגוף העליון המשכו בשאיפה למקד את ה"צמיחה" מבעד לקדקוד הראש. בחלק הסופי של הפעלת המודעות נדמה משקל כבד המונח על ראשנו ואנו כנגדו זוקפים את קומתנו ,בתחילה הישארו כך ככל האפשר עד כדי שמורגשים כאבי גב ואז ולהרפות מעט, לא להיבהל, זהו התהליך הטבעי הנכון והרצוי לחיזוק שרירי הגב ולהפעלתם ,אותם שרירים נקראים שרירי זוקפי עמוד השדרה, אלו אותם שרירים הנמצאים לצדי עמוד השדרה ומתחזקים בעיקר בישיבה מודעות כפי שתיארנו.

להמשך צפייה ולסרטון ההדרכה לחצו כאן:

חיזוק שרירי זוקפי עמוד השדרה הוא המונע בראש ובראשונה כאבי גב בלט דיסק ופריצת דיסק

וזאת מדוע ?עמוד השדרה בנוי מחוליות היושבות זו על גבי זו, חוזק השרירים הנמצאים לאורך החוליות הוא הגורם העיקרי לקיבוע החוליות במקומן .כל חולשה מסוימת באותה מערכת שרירים מאפשרת היתכנות גבוהה של כאבי גב בשלב ההתחלתי , הוא השלב המבטא קירבה של החוליות זו לזו וגרימת לחץ עצבי בין החוליות .השלב היותר אקוטי ומתקדם כתוצאה מרפיון שרירי זוקפי עמוד השדרה הוא בלט דיסק עיוות עקומת הגב ולפריצת דיסק .

יש לחזק את מערכת כל אותם השרירים בטרם יופיעו תופעות של כאבי גב כרוניים באמצעות הישיבה הנכונה על כסא היציבון בד בבד עם הפעלת המודעות כפי שלמדנו .