שאלות ותשובות בנושא ישיבה

גוף האדם אינו גמיש דיו כדי ליצור זוית של 90 מעלות בין הגב ובין הירכיים. לכן, כאשר אנו יושבים על "כסא רגיל", גבנו מתעוות ואנו זקוקים למשענת, לתמיכת הגב ותיקון העקומה. בהשענות,שרירי "זוקפי הגב" אינם פעילים ובמצב של רפיון. רפיון השרירים גורם לניוונם! בהטיית הגב לפנים , כגון: שולחן , מחשב , מלאכה ובכלל מחמירה את העיוות בעקומת הגב ומגבירה את הנזק.

בישיבה על "יציבון" הברכיים נוטות מטה באלכסון , ונפתחת זוית רחבה של כ- 110 מעלות בין הגב לירכיים.
בישיבה כאמור לא נוצר שינוי או עיוות בעקומת הגב לעומת עמידה, זו הסיבה להעלמות ההזדקקות למשענת הגב. ישיבה ללא הישענות, גורמת לפעילות השרירים בכלל, ובמיוחד שרירי "זוקפי הגב".

פעילות השרירים מחזקת את השרירים , התחזקות שרירי הגב מסייעת בשמירה על גב בריא , כמו כן היא משפרת ומבריאה גבם של אלה שנפגעו מישיבה.

ישיבה על "יציבון" שוות ערך לפעילות ספורטיבית בכל הקשור בפיתוח שרירי הגב, אלא שכל פיתוח שרירים הינו תהליך המתבצע בהדרגה ,לכן גם הישיבה על "יציבון" מחייבת הדרגה , התמדה והסתגלות. בתחילת הישיבה על "יציבון" התחושה הינה של נוחות, אלא שבהמשך הישיבה אנו מתחילים להבין שהישיבה על "יציבון" הינה מאמץ . כעבור פרק זמן נוסף המאמץ נעשה קשה, דבר שמחייב אותנו לקום לפסק זמן של מספר דקות על מנת להרפות מהמאמץ. אם נתמיד לשבת כאשר אנו מסוגלים, לקום לנוח למספר דקות כאשר הישיבה נעשית קשה , הרי שמישיבה לישיבה הגב מתחזק ומשך הישיבה מתארך.

כעבור שבוע של תרגול בישיבה על "יציבון" , הגב חזק לאין ערוך ומשך זמן הישיבה כפול מההתחלה.כעבור כחודש מסתיים התהליך ואנו מגיעים לישיבה ממושכת ללא מאמץ.

רוב בעיות הגב נפתרות כבר בחודש הראשון לישיבה על "יציבון".לפתרון בעיות כמו יציבה לקויה התהליך הינו ממושך יותר ופתרונן מגיע בהמשך הדרך.ככל שיושבים יותר, הגב מוסיף חוזק, בריאות ושיפור ביציבה.

ד"ר אריה כלב ממוחה בעל שם בתחום גוף האדם תנועה ויציבה , לו אנו חייבים את תודתנו על יעוצו בפיתוח ה"יציבונים" ,גורס כי הדרך הנכונה והטובה לשינוי הרגלי הישיבה של הציבור חייבת להתחיל בנוער. ד"ר כלב ממליץ להושיב את ילדינו כבר מגיל הרך על כסאות " יציבון" , דבר שיחסוך מהם בעתיד בעיות גב וליקויי יציבה , ויהפוך את הישיבה על "יציבון" כדרך חיים עבורם.

ישיבה יום יומית על "יציבון" מחזקת, זוקפת ומבריאה את הגב במצטבר!

לאחר השלמת תהליך ההסתגלות ניתן ומומלץ ליושב לשבת על הכיסא במהלך כל יום העבודה.

הכיסא מאפשר ישיבה של עד 300 ק"ג

הכיסא ניתן ל 5 שנות אחריות על השלד ושנה על הריפוד.

הכיסא ניתן בתהליך רכישה לשלושים ימי נסיון שבהם הקונה יוכל להחזיר את היציבון ולקבל את כספו, למעט דמי משלוח.

אנו מקפידים להדריך את היושבים להסיר את הניילון בעת הרכישה ולשבת עליו באופן הכי טבעי ללא הגבלות כלשהם של אכילה שתיה וכדומה. על כן הכיסא יוחזר אלינו ללא אריזתו המקורית.

כיום לאחר 25 שנות ייצור של היציבון הכיסא נמצא ברב חברות ההיי טק הממשלה, ומוסדות ציבור ופרטיים. רוב הרכישה מתבצעת בשיטת פה לאוזן/חבר מביא חבר. ע"כ הכיסא משרת את כל אלו היושבים שעות בעבודה בבית ובמשרד ונהנים מהישיבה ללא הפרשי גיל מקום וצרכים.

היציבון קנה לו שם בקרב אלו הסובלים מבעיות וכאבי גב בכלל ובפרט אלו המועמדים לניתוח לאחר פריצת דיסק. פעמים רבות ישיבה על היציבון יתרה את צורך ניתוחי הגב ליושב וחסכה לו מסכת כאבים בהווה ובעתיד. על כן עדיף לשבת על היציבון ללא דיחוי לאלו המועמדים לניתוחי גב וכל שכן לאחר ניתוח לייצוב ולחיזוק שרירי הגב.

הישיבה על היציבון מחייבת הדרכה והכוונה (סרטון הדרכה באתר) אופן הישיבה יהיה בצורה כזו: היושב יושב על הישבן ולאחר מכן מניח את ברכיו במרכז משענת הברכיים, יש לשבת באופן שפיקת הברך אינה יוצאת מהטווח העליון של הכרית ברכיים. לאחר מכן יש לעבור לישיבה מודעת היינו לצמוח למעלה דרך הבטן ומבעד הראש. כאשר הראש מדמה תנועות התנגדות לחפץ כבד בקודקוד הראש. באופן הזה יתרונות הישיבה על יציבון באה לידי ביטוי במיטבה.

בישיבה על יציבון אנו מאמצים ומחזקים את שרירי הגב לכל אורכו שרירי השכמות והצוואר וכן את שרירי הבטן. על כן ישיבה על יציבון שוות ערך לפעילות ספורטיבית.