מה בין כסא ל”יציבון”?

ישיבה על "יציבון" גורמת:
1) הגב נשאר בעקומתו הטבעית כמו בעמידה
2) אין לחצים על הדיסק בעמוד השדרה
3) נעלמת ההזדקקות למשענת הגב.
4) בהעדר משענת, השרירים "זוקפי הגב" פעילים ומתחזקים.
5) הטיית הגב לפנים אל השולחן, מחשב ובכלל, קלה, נוחה ללא שינוי בעקומת הגב ואינה מזיקה.
6) ישיבה יום יומית על "יציבון" מחזקת, זוקפת ומבריאה את הגב במצטבר!

ישיבה על "כסא רגיל" גורמת:
1) עיוות בעקומת הגב באזור המותניים.
2) לחץ דחיסה על הדיסק באזור המותניים הגורם לנזק מצטבר
3) קיימת הזדקקות תלותית במשענת הגב, לתקון העקומה ולתמיכת הגב.
4) בהישענות, השרירים "זוקפי הגב" אינם פעילים ומתנוונים.
5) הטית הגב לפנים אל השולחן, מחשב ובכלל, מעקמת את הגב, מגבירה את הלחצים והנזק.
6) ישיבה על "כסא רגיל" גורמת לנזק מצטבר ולעיתים בלתי הפיך.

הכל אודות ישיבה ו"יציבון"

גוף האדם אינו גמיש דיו כדי ליצור זווית של 90 בין הגב ובין הירכיים. לכן, כאשר אנו יושבים על "כסא רגיל", גבנו מתעוות ואנו זקוקים למשענת, לתמיכת הגב ותיקון העקומה. בהשענות,שרירי "זוקפי הגב" אינם פעילים ובמצב של רפיון. רפיון השרירים גורם לניוונם! בהטיית הגב לפנים , כגון: שולחן , מחשב , מלאכה ובכלל מחמירה את העיוות בעקומת הגב ומגבירה את הנזק.
עיוות עקומת הגב וניוון השרירים הם הסיבות העיקריות להיווצרות בעיות גב בישיבה!

בישיבה על "יציבון" הברכיים נוטות מטה באלכסון , ונפתחת זוית רחבה של כ- 110 מעלות בין הגב לירכיים.
בישיבה כאמור לא נוצר שינוי או עיוות בעקומת הגב לעומת עמידה, זו הסיבה להעלמות ההזדקקות למשענת הגב. ישיבה ללא הישענות, גורמת לפעילות השרירים בכלל, ובמיוחד שרירי "זוקפי  הגב" . פעילות השרירים מחזקת את השרירים , התחזקות שרירי הגב מסייעת בשמירה על גב בריא , כמו כן היא משפרת ומבריאה גבם של אלה שנפגעו מישיבה .

ישיבה על "יציבון" שוות ערך לפעילות ספורטיבית בכל הקשור בפיתוח שרירי הגב, אלא שכל פיתוח שרירים הינו תהליך המתבצע בהדרגה ,לכן גם הישיבה על "יציבון" מחייבת הדרגה , התמדה והסתגלות. בתחילת הישיבה על "יציבון" התחושה הינה של נוחות, אלא שבהמשך הישיבה אנו מתחילים להבין שהישיבה על "יציבון" הינה מאמץ . כעבור פרק זמן נוסף המאמץ נעשה קשה, דבר שמחייב אותנו לקום לפסק זמן של מספר דקות על מנת להרפות מהמאמץ. אם נתמיד לשבת כאשר אנו מסוגלים, לקום לנוח למספר דקות כאשר הישיבה נעשית קשה , הרי שמישיבה לישיבה הגב מתחזק ומשך הישיבה מתארך.

בישיבה על "יצבון" טבעי לזקוף את הגב , אם כל פעם שנמצא את עצמינו יושבים בצורה "עצלה" נחזור לזקוף את הגב במתכוון כמו על פי " שיטת אלכסנדר" , יואץ תהליך חיזוק וזקיפת הגב.
כעבור שבוע של תרגול בישיבה על "יציבון" , הגב חזק לאין ערוך ומשך זמן הישיבה כפול מההתחלה. כעבור כחודש מסתיים התהליך ואנו מגיעים לישיבה ממושכת ללא מאמץ.
רוב בעיות הגב נפתרות כבר בחודש הראשון לישיבה על "יציבון". לפתרון בעיות כמו יציבה לקויה התהליך הינו ממושך יותר ופתרונן מגיע בהמשך הדרך. ככל שיושבים יותר, הגב מוסיף חוזק, בריאות ושיפור ביציבה .

הנוסחה הבדוקה בבריאות הגב: גב חזק = גב בריא!

ד"ר אריה כלב ממוחה בעל שם בתחום גוף האדם תנועה ויציבה , לו אנו חייבים את תודתנו על יעוצו בפיתוח ה"יציבונים" ,גורס כי הדרך הנכונה והטובה לשינוי הרגלי הישיבה של הציבור חייבת להתחיל בנוער. ד"ר כלב ממליץ להושיב את ילדינו כבר מגיל הרך על כסאות "יציבון" , דבר שיחסוך מהם בעתיד בעיות גב וליקויי יציבה , ויהפוך את הישיבה על "יציבון" כדרך חיים עבורם.
חברת "דובל" מפתחת ,מייצרת ומשווקת את ה"יציבונים" מאז 1987, החברה זוכה לאין ספור מכתבי תודה מרוכשי "יציבון" בכל הגילים, שסבלו מבעיות גב ויציבה , וכתוצאה מישיבה על "יציבון" בעייתם נפתרה.
הישיבה על "יציבון" מחייבת הבנת התהליך והסתגלות.

חברת "דובל" מסייעת לך בדרכך להסתגל לישיבה על "יציבון" ולהגיע לגב חזק, זקוף ובריא ולהימנע מניתוחי גב מיותרים ומסוכנים.